24 Eylül 2013 Salı

1 milyar milletin sırtından mı?

00:02

Bu Makaleyi Paylaş
Yapımı büyük tartışmalara neden olan İstanbul 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu işini alan müteahhitlere “güzergah değişikliği” yoluyla devletin sırtından 1 milyar liralık kıyak çekildiği iddia edildi.
Yapımı büyük tartışmalara neden olan İstanbul 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu işini alan müteahhitlere “güzergah değişikliği” yoluyla devletin sırtından 1 milyar liralık kıyak çekildiği iddia edildi. Yolda en az 400 bin ağacın kesileceği bildirildi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın “Su havzalarına ve kuş yollarına denk geldi; onun için yaptık” diye açıklamaya çalıştığı, ancak tartışmalara neden olan güzergah değişikliği ile ilgili çarpıcı iddiaları kapatılan Has Parti’nin genel başkan yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Bekaroğlu gündeme getirdi.
İslamcı camianın saygın ve dürüst isimlerinin başında gelen Bekaroğlu’nun iddiaları, yüzlerce kamyonun, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün sallanmasına ve yıkılma tehlikesi atlatmasına yol açan protesto eylemini yaptığı, İstanbul Belediyesi’nin Ömerli hafriyat sahasını niye kapattığı konusunda fikir veriyor.
“KONSORSİYUM ZOR DURUMDA”
Bekaroğlu’nun sosyal paylaşım ağlarından Twitter’dan paylaştığı, CHP Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin’in ortaya attığı iddiaları da destekleyen çarpıcı iletiler şöyle:
1. Geçenlerde İstanbul’da bir kamyoncu eylemi oldu; kamyon şoförleri FSM köprüsünü kapattılar.
2. Bu iş basit bir moloz dökme sorunundan ibaret değil. İşin altında üçüncü köprü ihalesini alan konsorsiyum var.
3. Bu konsorsiyum işi aldı ama hem çok para verdik diye yakınıyorlar hem de finans/dış kredi bulamıyorlar, yani zor durumdalar.
4. Şimdi hükümet bu şirketleri rahatlatarak işe devem etmelerini sağlamaya çalışıyor… Moloz işi bunlardan biri.
5. Sadece üçüncü köprü değil, üçüncü hava alanını alan firmalar için de aynı şey söz konusu.
“1 MİLYAR LİRALIK KIYAK”
6. İstanbul’daki molozların tamamı üçüncü havaalanı sahasına dökmek zorunluluğu getiriliyor. Bunun için kamyonculardan çok para isteniyor.
7. Bu şekilde havaalanını alan firmalara günde 1 milyon TL’ye yakın avantaj sağlanıyor, kamyoncular ise neredeyse bedava çalışacaklar.
8. Köprüyü alan firmalara ise güzergah değişikliği imkanı verilerek 1 milyar TL civarında bir kıyak yapıldı. Nasıl mı?
9. Şartnameye göre kamulaştırma bedelleri ihaleyi alan firmalar tarafından karşılanıyor, bu da çok büyük bir para tutuyor..
10. Güzergah kamu arazisine kaydırılarak kamulaştırma için harcanacak para çok azaltıldı, yaklaşık 1 milyar TL kar edildi.
11. O nedenle 400 bin civarında fazladan ağaç kesilecek… Durum bu, benim öğrendiğim bunlar, daha doğrusunu bilen varsa açıklasın…!
KAMYONCULARIN EYLEMİ
İstanbul’da hafriyat nakliyatı yapan kamyoncular üç gün önce Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü trafiğe kapatarak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Ömerli hafriyat sahasını kapatmasını protesto etmişti. Yüzlerce ağır yüksek kamyonunun aynı anda köprüden geçmesi köprünün zangır zangır sallanmasına neden olmuştu. Bu da köprünün yıkılması tehlikesiyle karşı karşıya getirmişti. Kamyoncuların bakan Yıldırım’ın sert tepkisini çeken eyleminde kamyonların köprüden geçişi sırasında sert bir rüzgarın olmaması büyük bir şans olarak nitelenmişti. Eylem sırasında köprüde yaşanan sallanma kamuoyunda büyük bir kaygı yaratmıştı.


gazetecileronline.com

0 yorum:

Yorum Gönder